تعریف کلاه ایمنی:

استفاده از یونیفورم های شغل های مختلف از الزاماتی است که هر کسی باید در شغل خود آن ها را رعایت نماید. بعضی از مشاغل هستند که خطرات بسیار زیادی در آن ها وجود دارد به همین علت این پوشیدن لباس کار های خاص کاملاً ضروری است. از لباس های کار می توان به کفش کار، کلاه ایمنی روپوش، عینک و موارد دیگر اشاره نمود. شاید بتوان گفت در بعضی مشاغل پوشیدن کلاه از واجب ترین لباس هایی است که باید حتما پوشیده شود. شاید دیده باشید افرادی برای وارد شدن به شغل خاصی با لباس های معمولی فقط به پوشیدن کلاه ایمنی اکتفا می ‌کنند. زیرا کلاه کار در بعضی مشاغل به حدی مهم است که نمی ‌توان بدون وجود آن ها به محیط‌ های کاری خاصی وارد شد. مثلاً ساختمان هایی که در آن ها ساخت و ساز در حال انجام شدن است، از کارگران گرفته تا پیمانکار و مهندسین ساختمان باید از خرید کلاه ایمنی استفاده کنند تا در صورت سقوط هر گونه جسم سنگینی مانند آجر، هیچ گونه آسیبی به فرد نرسد.

این کلاه علاوه بر این که در ساختمان های در حال ساخت کاربرد دارند در مشاغل دیگری مانند معادن، جوشکاری، مکانیکی و بسیاری از شغل های دیگر باید استفاده شوند. زیرا در این مشاغل هر لحظه امکان سقوط اجسام مختلف با شتاب های متفاوتی ممکن است. ضمن این که این کلاه‌ ها علاوه بر این که از سقوط اجسام مختلف و ضربه زدن به سر جلوگیری کنند، می تواند از ورود مواد مختلفی نیز جلوگیری به عمل بیاورند. مثلاً در بعضی از مشاغل مثل مکانیک ها که در زیر خودرو ها قرار می گیرند ممکن است مایعات مختلفی مانند روغن، بنزین و هر چیز دیگری روی سر بریزد که مطمئناً برای پوست و چشم ضرر زیادی خواهد داشت.

ویژگی های کلاه ایمنی:

به طور کلی کلاه های ایمنی باید دارای ویژگی هایی باشند که بتوانند برای مشاغل خاصی استفاده شوند البته برای مشاغل مختلف انواع متفاوتی از کلاه های ایمنی وجود دارد ولی به طور کلی هر کلاهی که نام ایمنی را به یدک می کشد باید دارای استحکام بسیار زیادی در بدنه خود باشد. کلاه ها باید بتوانند از انواع و اقسام ضربات و آسیب ‌های فیزیکی دیگری جلوگیری نمایند. همچنین کلاه ها باید دارای وزن سبکی باشند تا در طولانی مدت باعث خستگی افراد و کارکنان مشاغل مختلف نشوند. نکته بسیار مهم این است که این کلاه ها باید نسبت به اجسامی که با شتاب های مختلفی روی سر ضربه وارد می ‌کند جلوگیری کرده و مشکلی در بدنه این کلاه پیش نیاید. به این منظور جنس این کلاه ها را به گونه ای خواهند ساخت که بتواند ضربات را گرفته و این ضربات را به سر وارد نکند. برای اطلاع از قیمت کلاه ایمنی لبه دار گپ به سایت مراجعه کنید. 

نکته مهم دیگر این است که این کلاه ها باید به حدی محکم باشند که در برابر اجسام مختلف دچار شکستگی یا قطعه قطعه نشوند و یا شکافی در آن ها برداشته نشود. همچنین کلاه ها باید به گونه ای ساخته شوند که در برابر مواد شیمیایی مختلف مانند آب، باران و برف و هر چیز دیگری که ممکن است با سر در تماس باشد نفوذ ناپذیر بوده تا بتوان از آن برای فصول مختلف و مشاغل مختلفی استفاده کرد. ساختار کلی کلاه ایمنی به گونه ای است که آن را به دو قسمت تقسیم می کنند. قسمتی که در داخل کلاه قرار گرفته است و قسمتی که در خارج کلاه قرار می گیرد. بین این دو لایه قطری به اندازه دو و نیم تا سه و نیم سانتی متر فاصله وجود دارد که به آن فاصله، فاصله محافظ خواهند گفت. موادی که بین کلاه ایمنی از آن ساخته شده است بسیار مهم است زیرا پرکننده فضای محافظ خواهد بود.

 

 فروشگاه رادین ایمن

دفتر مرکزی :

فروشگاه : بازار آهن شادآباد بلوار طاووس پاساژ آوا جنرال ورودی تخت جمشید پلاک 442

تلفن   :   40669374 -021 

تلفن   :   40661750-021   

همراه  :   1316637 - 0912     چاووشی

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 541
نمایش همه
علاقه مندی ها ()