تابلو پلکسی چیست؟

تابلو پلکسی از جنس پلکسی ساخته شده است. پلکسی در واقع نوعی ورق است که با نام تجاری ورق پلکسی گلاس در بین عموم شناخته شده است. به شکل حرفه ای و تخصصی تر به این ورق، ورق PMMA یا پلی متیل متاکریلات می گویند. این ورق به علت داشتن جنس مرغوبی که دارد موارد استفاده و کاربردی زیادی را شامل می شود. این ورق ها ظاهری بسیار شفاف و شیشه مانند دارند که بی شباهت به پلاستیک هم نیستند. در واقع برای بررسی تخصصی تر درباره ی جنس این ورق ها باید اشاره داشت که این ورق ها نوعی پلیمر هستند. ضخامت این صفحات از ۱ میلی متر تا ۴۰ میلی متر است و در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می گردد. استفاده خیلی مناسب و کاربردی از این ورق ها، به جای شیشه است که می توان گفت این استفاده به شدت مفید و به جا می باشد.

اشاره کردیم که استفاده از این ورق ها به عنوان شیشه، عملی هوشمندانه بوده است‌ و یکی از دلیل هایی که این ‌انتخاب را انتخابی به جا نشان داده است، از نظر قیمت و هزینه محصول است. در واقع قیمت کل بستگی به تعداد صفحات و ورق هایی است که به کار می رود، اما هر چه قطر ورق ها ضخیم تر باشد پس قیمت آن ها نیز بیشتر است. مسئله دیگر در مورد قیمت، رنگ ورق است. دو نوع بی رنگ و مات ورق پلکسی تفاوت قیمتی با یکدیگر ندارند اما ورق رنگی و ورق بی رنگ‌ از لحاظ هزینه با یکدیگر متفاوت هستند‌.

تابلو پلکسی و کاربرد آن ها در صنعت:

تابلو های پلکسی در واقع تابلوهایی هستند که روی آن از حروف های برجسته کار شده است. به عنوان مثال تابلو های سر در اکثر پاساژ ها یا مغازه های لوکس از نوع تابلو های پلکسی می باشند. که خود تابلو پلکسی ها خود به چند دسته تقسیم می شوند و انواع متفاوتی از هم هستند. تابلو سایمکس که تحت عنوان تابلو سه خط تایوانی نیز شناخته می شود، تابلو یرلانگ تایوان، تابلو ریچانگ، تابلو چوچن و تابلو های پلکسی متفرقه، که تفاوت تابلو های نام برده فقط در کشور تولید کننده و قیمت و هزینه آن تابلو ها است. باید در نظر داشت که به عنوان مثال تابلو یرلانگ تایوان از کیفیت بالایی برخوردار بوده در صورتی که تابلو های پلکسی متفرقه قابل استفاده برای حروف نیست و کیفیت پلکسی بسیار پایینی دارد.

خود حروفی که بر روی تابلو قرار می گیرند از جنس پلکسی بوده اند که توسط فردی حاذق بر روی تابلو به وسیله کلروفرم و شعله پایین بر روی کار، لیزر شده و در نهایت چسبانیده می شوند. حروفی که بر روی تابلو لیزر می شوند معمولا به دو نوع حروف لبه هندی و حروف چفتی ساخته می شوند. جنس حروفی که بر روی تابلو پلکسی ها قرار می گیرند و لیزر می شوند، همان پلکسی است. یعنی از پلاستیک های مرغوب فشرده شده که این نوع جنس از حروف، نور را از خود عبور می دهند و موجب زیبایی هر چه تمام تر کار می شوند. در این نوع از تابلوها قیمت و هزینه ی ساخت هر تابلو بستگی به ورق به کار رفته شده و حروفی دارد که در روی تابلو، کار شده اند. هر چقدر که ضخامت حروف به کار گرفته شده در کار بیشتر باشد و جنس با کیفیت و عالی باشد، به عنوان مثال از تابلو سایمکس استفاده شده باشد، بخاطر جنس خوب آن قیمت و هزینه ی کار بیشتر می شود، اما کاری بی نقص و کم نظیر تحویل گرفته می شود. بر آورد کردن هزینه ها در به شکل متری است، چه تابلو سازی  و چه نصب حروف بر روی تابلو، هر دو متری حساب می شوند و میزان آن بستگی به کار مورد نظر دارد.

تماس با ما

آدرس دفتر: تهران،خیابان دماوند(تهران نو)ایستگاه فتحنایی،پاساژ رئیسی طبقه دوم

آدرس کارخانه : تهران ،جاده ورامین نرسیده به قرچک،شهرک صنعتی ولیعصر،بلوک 1004 قطعه A100

شماره تماس :77586144-021

09128982697

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1067
نمایش همه
علاقه مندی ها ()