میلگرد چیست؟

حتی اگر اصلا سر  و کاری با ساخت و ساز هم نداشته باشید اسامی برخی از اصطلاحات یا مصالح مرتبط با آن را شنیده‌اید. میلگرد یکی از همین مصالح است. اگر دقیقا نمی‌دانید که چیست و چه کاربردهایی دارد می‌توانید نگاهی به این مطلب بیندازید.

آرماتور و کاربردهای آن

آشنایی با میلگرد و کاربردهای آن

میلگرد یک میله‌ی فولادی است که خاصیت تقویت کنندگی دارد و برای تقویت بتن و سازه‌های ساختمانی از آن استفاده می‌شود. هدف از قرار دادن این میله در بتن، کمک به تقویت مقاومت کششی آن است. بتن از سنگدانه و ملات ساخته می‌شود، یعنی ترکیبی از شن و ماسه و سیمان است که با آب مخلوط می‌شود. به دلیل همین ترکیبات بتن از آن دسته مصالحی است که چسبندگی زیادی دارد و فشار زیادی را می‌تواند تحمل کند اما مقاومت کششی آن پایین است و برای جبران این ضعف به تسلیح سازی نیاز دارد. با قرار دادن آرماتور داخل بتن، محصول نهایی را بتن مسلح می‌نامند.برای اطلاع از  قیمت انواع میلگرد به سایت مراجعه کنید.

آرماتور از جنس فولاد ساخته می‌شود و ضریب انبساط حرارتی آن مشابه بتن است و از همین رو در تسلیح بتن از آن استفاده می‌کنند. بتن را به چند روش می‌توان تسلیح کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از میلگرد است. استفاده از آرماتور برای تسلیح کردن بتن در مقایسه با سیم فولادی و تقویت کننده‌ی فایبرگلاس، موجب می‌شود مقاومت کششی بیشتری حاصل شود و از همین رو این میله‌ی فولادی در ساخت‌ سازه‌های بتنی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با ساخت بتن مسلح هم از زنگ زدگی آرماتور جلوگیری می‌شود و هم چسبندگی بتن افزایش پیدا می‌کند.برای خرید میلگرد ساده از طریق لینک اقدام نمایید.

از جمله مسائلی که در اکثر میلگردها مشترک است، زنگ زدگی است که با توجه به جنس و روش ساخت آرماتور می‌تواند کم یا زیاد باشد. هم‌چنین میزان خم شوندگی نیز عامل دیگری است که می‌تواند به عنوان ویژگی آرماتور در نظر گرفته شود. و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، میزان مقاومت کششی نیز از اصلی‌ترین ویژگی‌های آرماتور است. با این توضیحات در مطلب بعدی در مورد انواع آن بیشتر بخوانید.سایت بازرگانی آهن میران در خدمت شماست.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 553
نمایش همه
علاقه مندی ها ()