طراحی سایت به راستی چه مفهومی دارد؟ فکر می‌کنید از کل مراحل و مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت خوب و پربازدید با خبر هستید؟ طراحی سایت چیست؟ پذیرش به این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد. بله، اگر بخواهید فقط نگاهی موقت به معنی طراحی سایت داشته باشید، اجابت به این سوال زیا ...

طراحی سایت چیست؟ پذیرش به این سوال به عقیده خیلی ساده می‌رسد. بله، اگر بخواهید تنها نگاهی زودگذر به معنی طراحی سایت داشته باشید، اجابت به این سوال بسیار وقت شما را نمی‌گیرد. طراحی سایت به معنی طراحی و برپایی یک تارنما یا بهینه سازی یک سایت قدیمی است.

اگر این پذیرش همه آن چیزی نیست که به دنبالش بودید، این نوشتار لیداوب برای شما تألیف شده است. در ادامه به شما می‌گوییم که طراحی سایت به چه دردی می‌خورد، طراح تارنما کیست و برای طراحی سایت به چه دانشی نیاز دارید. اما قبل از هر چیز بهتر است بدانیم اصلا طراحی سایت از کجا شروع وظایف افزار انواع مشاغل پیوسته قصد زایش نخستین وب سایت
طراحی وبوب سایت‌های زیادی در سراسر دانشمند هستی دارند، ولی هیچ کدام از آن‌ها ۲۶ سال قدمت ندارند. نخستین تارنما گیتی که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد. این تارنما که توسط «تیم برنرز لی» توسعه یافته بود، هنوز هم با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس پیمان دارد.

همانطور که با مراجعه به آدرس نخستین سایت گیتی قابل مشاهده است، این سایت و سایر وب سایت‌های اولیه که به فرمانبرداری از همین سایت به وجود آمدند، طراحی خاصی نداشتند و در آن‌ها از المان‌هایی مثل تصویر، ترکیب‌های رنگ یا فایل صوتی استفاده نشده بود. رفته رفته و با معرفی مرورگرهای گوناگون توسط Netscape و Microsoft که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال‌ها بودند، با استفاده از عواملی همانند جاوا اسکریپت و HTML، راه طراحی گرافیکی و شکل و شمایل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به نظر می‌رسد مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی روی این رخداد گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه نخستین نسخه Internet Explorer برای سیستم‌های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل حمایت می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به هستی آمد. جالب است بدانید که این مرورگر، نخستین مرورگری بود که به چهره کامل از فرمت عکس ها PNG حمایت می‌کرد.

طراحی سایت چیست؟
طراحی وب چیست

طراحی وب سایت، طراحی سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای کوشش برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصول یا آگاهی رسانی است. طراحی تارنما یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، فرآوری محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو برپایی شده است. در واقع اگر شما می‌خواهید یک وب سایت نیرومند برپایی کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، فرآورده یا هر چیز دیگری را به صفحه نخست گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی یک وب سایت را رعایت کنید.

وظایف طراح سایت چیست؟


یک طراح سایت با پروا به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی تارنما درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به چهره کلی در طراحی و تاسیس یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نگارش کدهای گوناگون برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را به عهده دارد. این کدها همان چیزی هستند که از عقیده بازدیدکنندگان یک سایت نهان هستند و بیش از هر چیز وظیفه راه اندازی و عملکرد یک سایت را به عهده دارند. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان های برنامه‌نویسی همانند Python، ASP و PHP بهره‌گیری می‌کند.

در بحث طراحی Front-end تمام امور برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می‌شوند. به راستی تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه پیشه یک گسترش دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با به کارگیری کدهای گوناگون نما وب سایت را به سر و شکل می‌دهد. برای گسترش ظاهر سایت، بیچارگی به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مشابه HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد. البته فراموش نکنید که دائم در این پروسه همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج زیاد بهتری رقم بزند.

برای طراحی سایت به چه ابزاری احتیاج داریم؟
ابزار طراحی سایت

حتما با خودتان اندیشه می‌کنید، یک رایانه خوب که با سرعت بالا کل چیز را اجرا کند و اعصاب ما را هنگام اجرای فرمان‌های مختلف به هم نریزد؟ بله، یکی از اصلی‌ترین ادوات برای طراحی وب یک رایانه خوب با سیستم عامل به روز و مناسب است. اما مهم‌تر متعلق به آلت اصلی طراحی وب یا همان زبان های برنامه نویسی مختلف هستند.

ابزارهای طراحی سایت، معمولا با پروا به اینکه در چه پروسه‌ای از بحث طراحی وب درگیر باشند، می‌توانند کاملا از هم متفاوت باشند. این ابزارها معمولا در گذر سررسید با نسخه‌هایی جدیدتر جایگزین می‌شوند لغایت شغل طراحی سایت را راحت‌تر و مفیدتر کنند. البته تکنولوژی که پشت هر کدام از این دست موزه قرار دارد، کماکان مقاوم می‌ماند و فقط کارایی آن‌ها است که دستخوش تغییر می‌شود.

یک طراح سایت از دست موزه و تکنولوژي‌هایی همانند HTML، CSS، PHP یا هر زبان و فناوری دیگری مربوط به طراحی سایت کاربرد کند.

انواع طراحی سایت
وب سایت‌های امروزین به دو گونه وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت استاتیک
در طراحی سایت استاتیک، یک فایل جدا به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور اندوخته می‌شود و هر بار که این صفحه باره نیاز باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش دیتا می‌شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که در اغلب لغایت سنه ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک برپایی می‌شوند و در واقع تمام وب سایت‌ها چند بخش استاتیک در طراحی خویش دارند.

سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک
صفحات داینامیک وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خود صفحه ثابت، ولی محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می‌کند، برپایی می‌شود.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با پروا به جستجوی کاربر، برپایی می‌شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کلاینت رسول می‌شود.

در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای باره دربایستن خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می‌کنند. هنگامی که صفحات داینامیک تارنما برای اولین بار گسترش پیدا کردند. گسترش اولیه صفحات داینامیک وب یکراست در زبان‌هایی مانند PHP، Perl یا ASP صورت می‌گرفت.

مشاغل مرتبط با طراحی تارنما چیست؟
تیم طراح سایت

علاوه بر خویش طراحان وب سایت، برای اینکه یک تارنما به کامیابی برسد و در نتایج گوگل بدرخشد، افراد زیادی باید درگیر توسعه و نگهداری متعلق به باشند. در واقع طراحی سایت تنها آغاز یک فرایند کبیر برای رسیدن سایت به فایده است.

هنگامی که یک سوداگری آنلاین را راهاندازی می‌کنید، پیش از هر چیز باید یک وب سایت خوب طراحی کنید. در این پروسه علاوه بر طراح تارنما باید با متخصصان دیگری هم مشارکت داشته باشید. در پیوسته به صورت لیست گونه، مشاغل و تخصص‌های مرتبط با راه اندازی و نگهداری سایت را با هم مرور می‌کنیم.

شما به یک گرافیست نیاز دارید لغایت دکمه‌ها، لی اوت و لوگوی مناسبی برای شما طراحی کند.
یک کارآزموده دیجیتال مارکتینگ به شما می‌گوید که چه استراتژی‌هایی به پیشه ببرید لغایت با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، دائم موثرترین ترافیک را به سایت خویش هدایت کنید.
متخصص کپی رایتینگ، کسی است که به شما برای برپایی محتوای پسندیده و تعقیب هدف سئو کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه یگانه از مهم‌ترین دست موزه بالا بردن و جذب ترافیک کارساز برای سایت، محتوای مناسب و واژه ها دقیقی است که باید به پیشه برده شوند. یک کارآزموده تولید درونمایه در ساحل متخصص دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند تضمین کننده حضور شما در صفحه نخست گوگل باشند. البته شما می‌توانید برای حضور بهتر از یک فرد به عنوان متخصص سئو هم بهره ببرید لغایت محتوای شما بهتر و موثرتر به چشم بیاید.
طراح رابط کاربری یگانه سایر از مشاغل مرتبط با طراحی و نگهداری از سایت است. این فرد می‌تواند به شما در ایجاد یک معماری اطلاعات، طراحی کاربر محور، طراحی جذاب و همینگونه درمان المان‌های ظاهری سایت کمک بسیاری کند.
همانطور که می‌بینید طراحی سایت فقط به فرهنگ فنی و یادگیری اصول کد نویسی و آنلاین کردن سایت محدود نمی‌شود. در این مسیر نیاز است یا تمام تخصص‌ها را داشته باشید، یا تیمی از کسان متخصص با نزاکت فنی مناسب ایجاد کنید.

هدف از طراحی سایت چه می‌تواند باشد؟
هدف سایت

وب سایت‌ها گونه ها مختلفی دارند. شدنی است هدف یک فرد از طراحی سایت با قصد فرد سایر از زمین لغایت آسمان تفاوت داشته باشد. امروزه کم و بیش برای هر هدفی یک سایت طراحی می‌شود تا به عنوان پایگاه آگاهی رسانی یا فروش یا هر منظور دیگری باره کاربرد قرار بگیرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید متوجه تعداد زیادی از وب سایت‌های تجاری، E-Commerce، خبری و وبلاگ‌های شخصی شوید که فعال هستند. ولی اگر دقت کنید موفق‌ترین این سایت‌ها، گروه‌هایی هستند که از اصول طراحی سایت و بهینه سازی و منظور گذاری سئو اطاعت کرده‌اند لغایت اطلاعات تو تارنما خویش را به مشتریان یا بازدیدکنندگان منظور خود نمایش بدهند.

یادگیری و آموزش طراحی سایت چه مراحلی دارد؟
شاید شما هم دوست داشته باشید به زودی وارد پهنه طراحی سایت شوید و مفاهیم ابتدایی آن را فرا بگیرید. باید به شما بگوییم که یادگیری اصول اولیه و حتی مترقی طراحی سایت، کار چندان دشواری نیست. برای تعلیم طراحی سایت، فقط بس است منابع پسندیده را به چهره آنلاین یا با حضور در کلاس‌های فیزیکی فرا بگیرید.

مهم‌ترین عامل در تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای، یادگیری مفاهیم اولیه از یک مرجع مطمئن و پس متعلق به کسب تجربه است. بهترین مرجع برای شما در زمینه یادگیری طراحی وب، می‌تواند آموزش‌های پروژه محور در گویه طراحی وب و سئو باشد تا با انجام پروژه‌های مختلف حین آموزش، بتوانید تجربه‌ای اولیه در گویه گسترش و آنلاین کردن یک سایت به دست بیاورید. بعد از اتمام تعلیم با سپریدن پروژه‌هایی در دنیای واقعی به تجربه خویش بیافزایید و به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1210
نمایش همه
علاقه مندی ها ()